Adevărul despre cafea și pofta de mâncare. Nutriționistul Alexandru Călugăru explică/ EXCLUSIV
Autor: Romina Băluță pe 31 iul, 11:11 | Sanatate
Exclusiv

Imagine cu caracter ilustrativ, sursa pixabay

Exclusiv

Călugăru Alexandru

Nutriționistul Alexandru Călugăru a explicat, în exclusivitate pentru SPECTACOLA,  care este legătura dintre cafea și pofta de mâncare.

Alexandru Călugăru, nutriționist și antrenor de fitness, explică ce legătură există între cafea și pofta de mâncare.

 

„Cafeaua scade apetitul și îmbunătățește capacitățile fizice și psihice, te ajută să devii mai vigilent și mai energic, însă, există studii care arată că trebuie să consumi cafea decofeinizată dacă vrei într-adevăr să slăbești.

Atunci când vrei să slăbești, conform mai multor studii și a mai multor cercetători, cel mai indicat este să consumi ceai verde. Trebuie menționat și faptul că fiecare persoană metabolizează cafeaua diferit, aceasta modificând hormonii si neurotransmițătorii (cortizolul și insulina). Astfel, avem și răspunsul la întrebarea de ce cafeaua dă energie anumitor persoane și altora nu.

Bineînteles că asta depinde și de alte detalii cum ar fi vârsta, momentul zilei și cantitatea de cafea consumată.

 

Datorită faptului că hormonii influențează senzația de sațietate și pofta de mâncare în unele momente ale zilei îți este foame iar în altele nu, de exemplu, bărbații au tendință să consume mai multa mâncare în perioadele tensionate sau de stres iar femeile atunci când le este foame sau în timpul menstruației.Senzația de foameCafeaua conține o cantitate mare de antioxidanți, foarte benefici pentru sănătate. Cu toate acestea, unele ingrediente au un efect negativ asupra anumitor persoane, mai ales daca acestea consumă o cantitate mare de cafea.Nu te baza pe cafea daca vrei să reduci pofta de mâncare, alege să bei cafea decofeinizata și mănâncă alimente mai sănătoase care au același efect asupra organismului: un mar, o banană sau chiar o roșie.Este foarte important de memorat faptul că exista mult mai mulți factori care induc foama: starea de plictiseală, anxietatea, stresul, lipsa motivației, problemele cu tiroida, sarcina, ciclul menstrual, gustările dezordonate și bogate în calorii, lipsa fructelor, a cerealelor și a produselor lactate din alimentație.ConcluzieÎn concluzie, nu exista studii care să demonstreze 100% faptul că această băutură provoacă senzația de foame sau senzația de sațietate, totul depinde de toți ceilalți factori, daca vrei să fii sănătos și să nu stai tot timpul cu o senzație neplăcută de foame, încearcă să consumi în mod echilibrat proteine, carbohidrați și grăsimi, nu sări peste mese și nu te baza pe un supliment magic care să te scape de foame sau de kilogramele în plus.”

 

Călugăru Alexandru, Personal Trainer si Instructor de Fitness

Sanatate Vezi toate articolele