Broccoli, beneficii uimitoare pentru sănătate. Această legumă este bogată în Vitamina C
Autor: Bianca Moldoveanu pe 10 iun, 14:21 | Sanatate

Broccoli, foto Unsplash/ autor: Louis Hansel @shotsoflouis

Broccoli oferă o mare varietate de beneficii pentru aproape fiecare parte a corpului.

Nu numai că legumele, precum broccoli, fac parte dintr-o dietă hrănitoare, bine echilibrată, dar broccoli conține multe vitamine, minerale. Broccoli este o sursă excelentă de vitamina C - care oferă în sine mai multe avantaje pentru sănătate.

Beneficiile pentru sănătate:

Beneficiile pentru sănătate sunt vaste: această legumă vă poate ajuta să vă protejați pielea, să vă stimulați absorbția fierului și să vă protejați inima. 

1. Broccoli ar putea îmbunătăți sănătatea pielii

Unul dintre cele mai notabile beneficii pentru sănătate este că doar o porție de 1 cană oferă aproape întreaga valoare zilnică a vitaminei C.

Vitamina C acționează ca un antioxidant, ceea ce înseamnă că vă protejează celulele de daunele cauzate de radicalii liberi, conform Institutului Național de Sănătate (NIH). De asemenea, asigură buna funcționare a sistemului imunitar și este necesară pentru crearea colagenului, o proteină structurală care ajută la vindecarea rănilor. 

2. Broccoli mărește absorbția fierului de către corp

Vitamina C din broccoli îmbunătățește, de asemenea, absorbția fierului din alimentele pe bază de plante - și ca bonus, poate fi ușor încorporată în orice masă.

„Când te gândești la vitamina C, ai tendința să te gândești la citrice și suc de portocale, dar asta nu este ceva ce ai avea de obicei la cină”, spune Joan Salge Blake, profesor clinic la Universitatea din Boston. 

Fierul joacă un rol important în crearea hemoglobinei, o substanță chimică care transportă oxigenul în celulele roșii din sânge, conform Harvard Health Publishing . De asemenea, ajută la crearea mioglobinei, o proteină care se găsește în celulele musculare, care activează enzime specifice și produce aminoacizi, colagen, hormoni și neurotransmițători.

3. Broccoli vă protejează inima

Consumul de mai multe fructe și legume, cum ar fi broccoli, este o modalitate bună de a vă face dieta mai sănătoasă pentru inimă, conform Departamentului SUA pentru Sănătate și Servicii Umane .

4. Broccoli bogat în antioxidanți

Legumele precum broccoli sunt surse bogate de antioxidanți, care contracarează stresul oxidativ cauzat de radicalii liberi.

 

Sanatate Vezi toate articolele