Ce efect au antioxidanții asupra procesului de îmbătrânire. Vei fi surprins
Autor: Bianca Moldoveanu pe 29 iul, 21:58 | Sanatate

Foto Unsplash/ autor: Park Street

Antioxidanții sunt compuși care pot contracara moleculele instabile numite radicali liberi care deteriorează ADN-ul, membranele celulare și alte părți ale celulelor. 

Radicalii liberi sunt dăunători și pot afecta negativ aspectul pielii, dar sunt inevitabili. 

 

Organismul uman generează radicali liberi ca răspuns nu numai la factorii de mediu adverși comuni, cum ar fi fumul de tutun, razele ultraviolete și poluarea aerului, dar radicalii liberi sunt, de asemenea, un produs secundar natural al proceselor celulare ale organismului.

În timp ce procesul de îmbătrânire este inevitabil, unii specialiști în sănătate consideră că este posibil să se mențină un aspect mai bun sau să se încetinească îmbătrânirea prematură prin includerea în alimentație a suplimentelor de antioxidanți pentru a ajuta la combaterea radicalilor liberi.

"Oxidarea este un proces din organism prin care se acumulează metaboliți reactivi ai oxigenului de-a lungul multor ani, iar aceștia sunt dăunători pentru organism. De asemenea, pe măsură ce îmbătrânești, sistemul tău imunitar devine mai puțin activ. Din fericire, vitaminele și mineralele colaborează cu sistemul imunitar și au proprietăți antioxidante pentru a scădea riscul de boli legate de vârstă", spune Dr Scott Antoine pentru Insider.

Printre exemplele de vitamine care pot încetini apariția îmbătrânirii se numără curcumina, care provine din planta turmeric și care posedă proprietăți antiinflamatorii; colagenul, o proteină naturală prezentă în organism care îmbunătățește elasticitatea pielii; resveratrolul, un antioxidant din vinul roșu; și vitamina C, care ajută la stimularea sistemului imunitar.

Ce alimente pot inversa aspectul îmbătrânirii?

Potrivit Healthline, alimentele bogate în antioxidanți pot ajuta la îmbunătățirea aspectului pielii. Iar creșterea consumului de fructe și legume este cea mai eficientă modalitate de a încorpora antioxidanți în dieta ta.

Un aliment bogat în antioxidanți pe care experții de la Healthline îl sugerează pentru a ajuta la susținerea aspectului pielii tale este cresonul. 

Încărcat cu vitamina A și vitamina C, acționează ca un antiseptic natural pentru pielea ta și promovează circulația mineralelor în corpul tău. Cresonul poate, de asemenea, să neutralizeze radicalii liberi, ceea ce ar putea fi de ajutor în vederea prevenirii liniilor și ridurilor. 

De asemenea, sunt recomandați și ardeii roșii, care pot ajuta la producerea de colagen. Papaya,  un superaliment bogat în antioxidanți, poate ajuta, de asemenea, la îmbunătățirea elasticității pielii și, dacă sunteți un fan al pâinii prăjite cu avocado, avocado conține acizi grași care pot acționa, de asemenea, ca un antiinflamator pentru pielea dumneavoastră.

Cercetătorii de la National Center for Biotechnology Information susțin consumul de fructe și legume ca fiind cea mai sănătoasă și mai sigură metodă pentru a contribui la menținerea unui aspect tânăr și sănătos, alături de limitarea expunerii la razele ultraviolete nocive ale soarelui, abținerea de la fumat, evitarea poluării și odihna.

Sanatate Vezi toate articolele