Harry şi Meghan critică încă o dată companiile mass-media britanice şi acuză BBC de calomnie
Autor: Romina Băluță pe 09 iun, 20:13 | International

Prințul Harry și Megan Markle, foto Instagram/SussexRoyal

Ducele şi ducesa de Sussex continuă "războiul" declarat companiilor mass-media din Marea Britanie şi au ameninţat postul BBC cu o acţiune în justiţie pentru publicarea unor "informaţii false şi defăimătoare" într-o ştire despre prenumele Lilibet acordat fiicei lor, care s-a născut la sfârşitul săptămânii trecute.

Disputa se poartă de această dată în jurul unui aspect insolit: dacă ducii de Sussex i-au cerut sau nu i-au cerut reginei Elisabeta a II-a permisiunea de a folosi porecla din copilăria acesteia, "Lilibet", ca prenume oficial al fiicei lor. "Lilibet" era numele folosit în cadru privat de tatăl reginei şi de soţul ei, prinţul Philip. În timpul funeraliilor prinţului Philip din luna aprilie, potrivit unor relatări din presă, o notă de mână scrisă de regina Marii Britanii, ce însoţea o coroană funerară depusă pe sicriul defunctului, era semnată "Lilibet".Anumite companii media au raportat iniţial că Harry şi Meghan au consultat-o pe regină înainte de a-i folosi porecla drept nume oficial al fiicei lor. Cu toate acestea, Jonny Dymond, un experimentat corespondent al BBC pe tematici regale, a anunţat în această dimineaţă că a fost informat de "o sursă de la palat" că regina Elisabeta a II-a nu a fost consultată în această chestiune.Jonny Dymond a inclus în reportajul său şi o dezminţire primită de la purtătorul de cuvânt al ducilor de Sussex: "Ducele a vorbit cu familia lui înainte de a face acel anunţ - de fapt, bunica lui a fost primul membru al familiei regale cu care a vorbit la telefon. În timpul acelei conversaţii, el şi-a exprimat speranţa că va putea să îi acorde fiicei sale prenumele Lilibet, în onorarea reginei. Dacă ea nu ar fi susţinut ideea, ei nu ar fi folosit acest prenume".După ce alte companii media au preluat articolul publicat de BBC, ducii de Sussex au contactat cabinetul de avocatură Schillings din Londra pentru a-i cere să trimită o scrisoare legală de avertizare, în care grupul BBC a fost acuzat de publicarea unor "informaţii false şi defăimătoare".Scrisoarea legală de avertizare reprezintă o nouă lovitură primită de BBC în ceea ce priveşte relaţiile sale cu familia regală britanică, după ce imaginea publică a grupului media a fost afectată de acuzaţii conform cărora unul dintre cei mai cunoscuţi corespondenţi ai săi, Martin Bashir, a folosit documente false pentru a o convinge pe mama prinţului Harry, prinţesa Diana, să îi acorde un interviu, devenit ulterior celebru după ce a fost difuzat în emisiunea "Panorama". O anchetă externă, care s-a încheiat luna trecută, a ajuns la concluzia că BBC "nu a îndeplinit standardele înalte de integritate şi transparenţă care reprezintă semnul său distinctiv", referindu-se la comportamentul adoptat de jurnaliştii acestui grup media pentru a obţine interviul cu prinţesa de Wales."Celor care şi-au asumat o anumită formă de răspundere, vă mulţumesc că v-aţi însuşit-o", a spus prinţul Harry într-o declaraţie dată publicităţii luna trecută. "Este primul pas spre dreptate şi adevăr. Totuşi, ceea ce mă îngrijorează cel mai mult este faptul că practici precum acelea - sau chiar mai rele - sunt încă larg răspândite şi astăzi. Atunci, dar şi acum, este vorba despre o chestiune care vizează mai mult decât un ziar, o reţea TV sau o publicaţie", a adăugat prinţul Harry, potrivit Agerpres.

International Vezi toate articolele